2008. március 8., szombat

Túrós gombóc

Az 500 gramm Napolact sovány tehéntúrót összetörjük, picit megsózzuk. Hozzáadunk egy evőkanál kristálycukrot, 2 tojást és 5 evőkanál (100 gramm) grízt. Az egészet jól jól összekeverjük és, ha lehet, egy órát állni hagyjuk.
Közben egy kevés olajon a prézlit szép barnára pirítjuk.
Hívjuk Ákost. Kézmosás, székbeállítás, és hagyjuk, hogy kibontakozzon. Különféle nagyságú gombócokat gyúr, majd ezt az enyhén sózott fővő vízbe rendre beledobigáljuk.
Amikor a víz felszínére feljönnek, még 5 percig főzzük, majd szűrőkanállal kiszedjük (Ákost lebeszéljük a segítségről) és a prézliben forgatjuk addig, míg egyenletesen, teljesen barna ruhát öltenek.
Ákos mézzel eszi, Anya porcukorral, Apa tejföllel.



Tátááám:

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon jól sikerült a gombóc, amit erről a receptről loptam el :) Én is a 3 hónapos Tamáskámmal készitettem el. Amit még ajánlani tudok, az a keksz, én kekszet (egyszerű kakós Piknik kekszet) törtem össze és abba tettem egy kis pergelt prézlit és abba mártogattam bele, finom lett.
Minden jót