2008. május 28., szerda

Bélulevél - Havaj

Aloha, kedves Család, ha jól számolom, akkor 12 órás eltolódás van Erdély és Honolulu között, lassan közelebb leszek kelet felől, mint nyugat felől. A tegnap kiköltöztem a bentlakásból, és ma hajnalban ültem repülőre, 5 órányi utazás után, délben érkeztem a honolului reptérre, és 35 fokos meleg és nagyon párás levegő fogadott. Mar 8 órája a szigeten vagyok, és nem tudok betelni a meredek sziklafalakkal, a kék-kék óceánnal, no meg a sokféle emberrel - portugál, kínai, japán, fülöp-szigeti, európai, ilyen meg olyan szigeti. Amúgy nagyon nyugis környezet, sok helyen a nagy a rendetlenség, még szemét is van bőven elszórva, de összességében lenyűgöző hely, tényleg az. Nem hittem volna, hogy létezhet ennyire kék tenger. A lelkész, Mike fogadott a reptéren, találkoztam egyik Starr King-es kollegámmal - holnap megyünk szörfözni. 10 percre lakom Honolulutol, egy eléggé lerobbant házban, persze minden nagyon törékenynek tűnik, annyira párás és szinte dohos a levegő. Már körbeautóztuk a szigetet (ez A`oahu sziget - ha jól jegyeztem meg a nevet - túl fáradt vagyok), a hegycsúcsok felhők fölött vannak, és a meredek sziklafalak zöldek. Minden vulkán, minden hegy és minden domb, csak a reptér épült korallzátonyra. Most kint ülök a verondán, 6 óra múlt, nemsokára vacsora. Kezd csend lenni- a tyúkok lassan elülnek: a Fülöp-szigetiek szeretik a kakasviadalt, ezért sok a baromfiudvar - csakhogy amikor a rendőrség jön, elengedik a tyúkokat. Az évek folyamán több tyúkkolonia vaddá vált, állítólag nem is lehetne már megfogni őket). Szóval sok a furcsaság, ami nem illik a filmekben látott havaii dolgokhoz, de így még valódibb az élmény.
Puszi, Bélu
ps. Gondoltam, hogy zsebre vágok pár követ, hogy legyen otthon egy darabom a havaii vulkánokból - csakhogy azt mondták, hogy Antipepe -t kell megkérdezni, hogy megengedi-e. Őt nem szabad megsérteni, mert ő a vulkán istennője, és állítólag nagyon szeszélyes.

Nincsenek megjegyzések: