2010. július 24., szombat

Reggeli látogatás a Varjúvárhoz

Egyórányi vonatozás után megérkeztünk a sztánai állomásra.
Nézzük meg a Varjúvárat!

A Varjúvár Kós Károly hétvégi háza, 1909-ben tervezte és 1910 őszén-telén építtette, majd 1925-ben bővítették kétszintes toldással.„Szeretném megérni, hogy kicsiny-kis portámat olyan rendben lássam, ahogyan én azt elgondoltam magamnak. Legyenek a földek egy tagban, gyümölcsfáim termők, pajtám tele, méhesem népes…Legyen minden gondosan gondozva, tisztán művelve, rendben tartva. Szép legyen és gyönyörű a szemnek is, és azt szeretném, hogy gazdaságom, melynek minden rögét magam szereztem, minden fűjét-fáját magam ültettem, minden épületét magam építettem, így szálljon az én maradékaimra.” (Kós Károly,1915)
Dsida Jenő is megfordult itt: Dsida Jenő: Az elveszett ló.
Itt reggeliztünk,
majd elindultunk a faluba.

Nincsenek megjegyzések: