2009. augusztus 15., szombat

Büntetés

Ákos május óta csintalan, időnként szokatlanul agresszív Abával. Néha önfejű és nem fogad szót. Büntetése változó. A büntetések variálnak: nem nézhet mesét, ma este nem olvasunk mesét (ez ijesztő), elhatárolva kell ülnie, amíg szólunk neki. A Balatonon kemény büntetés látott napvilágot.
Strandra menet Ákos előreszaladt, egyedül keresztezve egy utat. Veszélyes volt, akkor is, ha általában óvatos és körülnéz. Nem tudtam mivel büntessem, de éreztem, ennek most súlya kell legyen, a megszidás nem elég. Végül egy kerítésnek dőlve megvárt, akkor kellett azonnal valamivel jelezzem, hogy ez nagyon, de nagyon helytelen volt.
Két órán át nem beszélek hozzád! - döntöttem hirtelen felindultságomban, de halkan, lassan, tagolva mondtam.
Megszeppenve nézett. Nem értette, nem erre számított. Némán mellém csatlakozott a babakocsi tolásába, lépteinél hangosabbnak véltem szuszogását.
A parton valóban nem beszéltem hozzá, amikor látta, rá se néztem. Hideg zuhanyként érte ez a büntetés. Kezdett viselkedni, példásan. Mindig szokott kedveskedni, de most fokozott módon hordta a kekszet, a virágszirmokat. És megbánóan, sóhajtva mosolygott hozzá. Nehezemre esett, de keresztülnéztem rajta, nem vettem figyelembe. Nehéz volt. A vízből kiszaladva ölembe szaladt és szorította szorosan a nyakam. Nem szóltam, passzívan, nem viszonozva álltam.
További kedveskedések sorozata indult: újra csemege-kínálgatás, Abakiszolgálás. Mindenben a kedvében járt öccsének, a homokozóban mindent előzékenyen eléje tett és közben figyelte, nem-e reagálom le. Nem reagáltam le.
Már nehéz volt elviselnem, szóltam: Ákom, lejárt a két óra! (Kevesebb volt ez tényleges időben.)
Boldogan ugrott nyakamba.
Ez volt a legkegyetlenebb büntetés. Mindkettőnk számára.

Ma a vonaton a Balatonon elkezdett Szabó Magda: Tündér Lala regényt olvastuk. Ma derült ki - Aterpater varázsló vizsgálatai alapján - hogy Lalának, aki tündérkirályfi, emberszíve van. Ezért Tündérországban, ahol mindenki halhatatlan, büntetés jár.
És azt is ma tudtuk meg, hogy milyen büntetés vár arra, aki a jogart ellopja. ( Lala kölcsönvette a jogart édesanyja, Írisz királynő szekrényéből , de ottfelejtette a sziklán, amikor emberképében elhagyta Tündérország határát.) Tündérország alkotmánya előírja, hogy a jogar tolvajához százezer évig nem szólhat senki egyetlen szót sem, még a saját édesanyja sem.
Erre Ákos felszisszent, valósággal megrémült. Mindketten tudtuk, ez mit jelent.

Nincsenek megjegyzések: