2008. november 13., csütörtök

Kekszdélelőtt

Zabpelyhes keksz (nagggyon finom) :
15 dkg puha vaj
6 dkg barna cukor
6 dkg cukornak megfelelő édesítőszer (mézet tettem én)
1 tojás
15 dkg zabpehely
10 dkg teljes kiőrlésű liszt
1 kávéskanál őrölt fahéj (ezt nem tettem bele, mert Péter tiltakozott!)
1/2 kávéskanál szódabikarbóna
1 csipet só
10 dkg tejcsokoládé, apróra vágva (elhagyható)

Összeállítom a tésztát. Egy nagy tálba kimérem a zabpelyhet, rá a lisztet, majd jöhet egy kis szódabikarbóna, egy csipet só és ízesítésnek egy kis fahéj is.
A vajat robotgéppel habosra keverem a kétféle cukorral, majd hozzádolgozom a tojást.
A csokit felaprítom, és a lisztes keverékhez szórom. Majd jöhet a száraz anyaghoz a cukros-tojásos keverék és az egészet fakanállal jól összedolgozom.
A tésztából diónyi adagokat teszek egymás mellé 5 centire az előkészített tepsire, majd ezeket nedves ujjal kicsit ellapítom. Egyszerre nem fér rá az összes tészta a tepsire, ezért miután megsütöttem az első adagot, elkészítem a többi tallért is.
A zabpelyhes tallérokat 10-12 perc alatt megsütöm a meleg sütőben. Amikor készen vannak, még puhák, de ahogy kihűlnek, megszilárdulnak és ropogósak lesznek.

Kb. 30 tallér lesz belőle egy adagból. Ma kettőt készítettem, mert az Alinában féláron árulták a vajat.
A nagyobb dobozban levő a babaszoba.hu-ról vett recept alapján készült. Állítólag babáknak is adható. Ez kissé kemény lett. Mondjuk ezt már a tegnap begyúrtam, fóliában feltekertem, mint a kekszszalámit és úgy is vágtam fel, utána sütöttem:

Vaníliás keksz
Hozzávalók:
30 dkg fehér liszt, 20 dkg vaj, 10 dkg cukor, 2 vaníliás cukorpor, 1 tojás, késhegynyi sütőpor.
Elkészítése: A sütőport a liszttel elvegyítjük, és átszitáljuk, majd elmorzsoljuk benne a vajat (egészségesebb, mint a margarin). Hozzáadjuk a tojást, a cukrokat, és gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. Ha nem áll könnyen össze, tehetünk bele 1-2 kiskanál tejfölt, rumaromát vagy citromlevet. Egy órát hidegre téve pihentetjük, majd lisztezett deszkán 2-3 cm vastagra kinyújtjuk, és kekszvágóval feldaraboljuk. A tetejét felvert tojással megkenjük, darált cukros mandulával megszórjuk, és előmelegített sütőben 200 fokon 20 perc alatt aranysárgára sütjük. A keksz omlósabb lesz, ha a liszthez 2 evőkanálnyi rizslisztet is keverünk.

Nincsenek megjegyzések: