2007. december 23., vasárnap

Báj-gli

Én, azaz Péter készítettem a mákoskalács (alias bejgli) tésztáját, mármint a fehér részét. (Meg a mákot is én daráltam, miközben Ákos diót darált, de erről még lesz szó.) Előtte elolvastam vagy 6-8 receptet, ezekből kombináltam a saját verziót. És ha már így felvitte az Isten a dolgunkat, kenyérsütőgéppel dagasztattam. Ezeket pakoltam bele: 600g nullás liszt, 100g barátosi disznózsír, 150g margarin, 100g cukor feloldva 1,5 dl tejben, 1 tojás meg 1 tojássárgája, csipetnyi só, 25g élesztő (egy csomag). A gépbe alól a langyos cukros tej, bele tojás, zsiradék, azután a liszt, ennek tetejére morzsoltam az élesztőt. Manna szerint túl porhanyós lett, de nagyon finom. Éjjel 1-kor, amikorra meglett, bevágtunk ketten egy egész rudat. Még maradt 4.

Nincsenek megjegyzések: