2011. április 24., vasárnap

Húsvéti ima

"Mindenható Isten!
Ki szentlelked ereje által megtanítottál magasabbra is nézni, mint amennyit ez az én fáradt két szemem bezár, életem nagypéntekjei után taníts meg keresni és felfedezni a vigasztalást. Húsvét ünnepét üli a világ. A sírba tett Mester meggyötört alakja fölmagasodott e világ fölé, sok évszázad ködös homályán át és tisztán látja és rajongva szemléli őt minden igaz lélek - akik megkínozták, keresztre feszítették, azokat a megvetés hangján emlegetik -, akik pedig közönyösségükben, vagy földi hatalmukhoz ragaszkodva, tétlenül nézték megpróbáltatásait, a feledés pora alatt nyugosznak.
Örömmel tele lélekkel csatlakozom én is a tanaiban feltámadt Jézus szellemi alakját üdvözlő menethez. Látom, hogy mindaz, mely Tőled jön, meggyőzi a világot. Látom, hogy aki egész életében Téged és a Te igazságaidat keresi, az végül is diadalmaskodik. Én is kereslek Téged, Uram! Földi gondjaim, hétköznapi elfoglaltságom nem állhatják utamat. Tudom, hogy életemben azok csak múló bajok, ideig való nehézségek, s hogy életemnek van nagyobb és szentebb célja is, minthogy azokon sopánkodjam, vagy azokban elvesszek. Mikor Téged kereslek, kiemelkedem a lét kicsinyes viszonyaiból, fellélegzem, mintegy újjászületek, ha a magasságok világát járom.
A lelkünkben feltámadott názáreti Jézus példájára én is Beléd vetem minden reménységemet, mert érzem, hogy Te mindent javukra adsz azoknak, akik Téged szeretnek. A Te atyai szerelmed lángja világoljon éjszakámban, s adjon diadalmas húsvétot. Ámen."

Szent-Iványi Sándor

Nincsenek megjegyzések: