2011. január 28., péntek

Ákos és Hundertwasser

Nem ismertem Hundertwassert, Ági mutatott nekem egy albumot még ősszel a képeiről, tervezett épületeiről.
Mikor Ákos kezembe nyomta ezt a rajzát (ajándékba rajzolta), hirtelen átvillant bennem a felismerés: hasonlít Hundertwasserre!
A héten készítette ezt (is), zsírkrétával:
Kezdtem visszapörgetni Ákos régi rajzait, firkáit, amelyekben a rácsozást, a pöttyözést az általa kitalált (szecessziós) stílusban rajzolta anélkül, hogy azt látta volna azelőtt valahol, vagy valaki irányította volna. Ő találta ki a mintákat, a vonalvezetést, a díszítés, a színvilágot és - az én szememben - kísértetiesen hasonlít Hunderwasserre.
Az is átvillant bennem, hogy ha hinnék a lélekvándorlásban, talán most jobban elgondolkoznék...
Elővettem egy párat a nyári képek közül:
2009-ből egy épületet:
2008-ból, 4 évesen rajzolta:
Miniatűrjeit is megnéztem, amiket szintén korában rajzolt.
E felismerés hevében bementem a könyves üzletbe és Hundertwasser albumot vettem Mamunak szülinapjára. Ezekről a képekről lehet németül is beszélni, tanítani:
Ma megérkezett Mamu és N'apu. Jövő héten van Mamu szülinapja, de ma felköszöntöttük.
Ákos ajándéka Mamunak:

Nincsenek megjegyzések: